Odstąpienie od umowy
UWAGA: Wyłączenia
Wobec niektórych umów nie stosuje się ustawy o prawach konsumenta, czyli konsument nie ma tu prawa odstąpienia od umowy. Niezależnie od tego – prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość jest w niektórych sytuacjach niedozwolone lub ograniczone.
Dotyczy to umów:
w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb – np. zamówienie w e-sklepie bransolety wykonywanej na wymiar, czy też linki docinanej na wymiar.
Oznacza to iż zamówione linki na metry, oraz wyroby wykonywane na wymiar nie podlegają zwrotowi.
INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Konsument, który w Sklepie Internetowym zawarł Umowę̨ sprzedaży może odstąpić́ od niej bez podawania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów, o których mowa poniżej.
2. Terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży wygasa po upływie 14 dni od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę̨ trzecią, inną niż̇ przewoźnik, a w przypadku gdy Umowa sprzedaży obejmuje wiele Towarów, które są̨ dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części, dla pozostałych umów, w tym umów o świadczenie Usług Dodatkowych – od dnia ich zawarcia.
3. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy sprzedaży może zostać́ zrealizowane przez Konsumenta poprzez przesłanie jednoznacznego oświadczenia o odstąpieniu na adres: TripTech, ul.Kuleszy 9a, 05-091 Ząbki, REGON: 146856127, NIP: 125-102-34-01 , lub na adres e-mail: biuro@triptech.pl . Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć́ na prezentowanym wzorze formularza, jednak nie jest to obowiązkowe. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
4. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Usługodawca zwraca wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż̇ najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Usługodawcę̨ Towarów), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż̇ 14 dni od dnia, w którym Usługodawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba ze Konsument wyraźnie zgodził się̨ na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
5. Usługodawca wstrzyma się̨ ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia Usługodawcy dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
6. Towar należy odesłać́ lub przekazać́ na adres: ParacordPolska,TripTech,ul. Kuleszy 9a, 05-091 Ząbki, REGON: 146856127, NIP: 125-102-34-01 , niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż̇ 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Usługodawcę̨ o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle Towar przed upływem terminu 14 dni.
7. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Towaru, który ze względu na swój charakter nie może zostać́ w zwykły sposób odesłany pocztą Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru w wysokości: dla Towarów o wadze do 30 kg do 40 zł, a dla Towarów o wadze ponad 30 kg do 200 zł.
8. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż̇ było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
9. Jeżeli Konsument zażądał rozpoczęcia świadczenia Usług Dodatkowych przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży zobowiązany jest do uiszczenia ich ceny proporcjonalnie do zakresu świadczeń́ spełnionych do chwili, w której poinformował Usługodawcę̨ o odstąpieniu od Umowy sprzedaży.
10. W chwili odstąpienia przez Konsumenta od Umowy sprzedaży wygasają̨ powiązane z nią̨ umowy dodatkowe zawarte przez Konsumenta, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest spełniane przez Usługodawcę̨ lub osobę̨ trzecią na podstawie porozumienia z Usługodawcą. Konsument nie ponosi kosztów związanych z wygaśnięciem tych umów, z wyjątkiem kosztów określonych powyżej. Jeżeli umowa dodatkowa została zawarta z osobą trzecią, przedsiębiorca informuje tę osobę̨ o odstąpieniu przez Konsumenta od Umowy sprzedaży.
PONIŻEJ WZÓR PISMA \"OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY\"
*******************************************************************************************
TripTech, ul.Kuleszy 9a, 05-091 Ząbki, REGON: 146856127, NIP: 125-102-34-01
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
(formularz ten należy wypełnić́ i odesłać́ tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Nr zamówienia internetowego/nr paragonu: ................................................................
Imię̨ i Nazwisko konsumenta: ................................................................
Ulica, nr domu/nr mieszkania: ................................................................
Kod pocztowy, miasto: ................................................................
Data odbioru towaru: ................................................................
Zgadzam się̨ na zwrot płatności w związku z odstąpieniem od Umowy sprzedaży za pośrednictwem
rachunku bankowego numer :
....................................................................................................................
Zgodnie z przysługującym mi prawem jako konsument informuję o odstąpieniu od Umowy sprzedaży poniższych Produktów w Sklepie Internetowym ParacordPolska.pl
LP.
Nazwa Towaru
Symbol Towaru
Ilość szt.
Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży oraz zwracany Towar należy wysyłać́ na poniższy
adres:
TripTech, ul.Kuleszy 9a, 05-091 Ząbki, REGON: 146856127, NIP: 125-102-34-01
z dopiskiem „ODSTĄPIENIE OD UMOWY”
Nie przyjmujemy przesyłek wysłanych za pobraniem. Po otrzymaniu towaru TripTech wystawi Konsumentowi fakturę̨ korygującą i odeśle ją na adres Konsumenta. Po otrzymaniu faktury korygującej prosimy o podpisanie kopii i odesłanie Usługodawcy na powyższy adres.
....................................
Data i podpis Konsumenta